tisdag 13 december 2011

...luciaönskningar..

..Lucia idag..


..men inget Luciatåg för vår del..
Det känns lite sorgligt att inte få se sina barn gå i tåget och höra sångerna de övat på och få en klump i halsen av stolthet när man ser ens små ljuvliga under i tomtedräkter..

Men Oliver ser fortfarande ut som en prickig korv och vi ville inte att Ludde skulle gå till dagis och ha luciatåg utan att någon av oss var där.. Jag hade en måste-utbildning idag på jobbet som jag inte fick ta ledigt ifrån :(
Jättedumt att lägga sånt på Lucia tycker jag.


Stackars, stackars Oliver. Jag hatar att se när barnen är tvugna att gå igenom sånt som verkligen är jobbigt för dem. Jag lider med dem. Den klådan.. Den kom tillslut. Och blåsor i munnen och hög feber. Men han är tapper. Han är inte typen som klagar. Jag har nästan lust att säga till honom; du får klaga, du får bli grinig och sur, du får grina hela tiden om det känns bättre. Det hade jag gjort..
Men det gör han inte, han leker just nu riddare med storebrorsan..

Nu ska jag lägga de små, läsa deras favoritbok, viska till dem att jag älskar dem och att de är viktiga, härliga och underbara.. 
Att de är det bästa som finns och att jag är så glad och stolt att jag får vara deras mamma.

Tyvärr har det blivit lite dåligt med skrivandet, men det beror inte på ointresse, utan enbart på ren och skär tidsbrist och trötthet..

Ha nu en supermysig Luciakväll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar