torsdag 1 december 2011

Välkommen December och Välkommen vuxenhelg!!

..God kväll!!

Åh! Äntligen December! November avklarad och den var inte alls så hemsk. Tror det beror på att vi haft så himla härligt väder; sol, sol, sol! Så o-novemberaktigt som det bara kan bli! Brukar säga att november och februari kan man stryka från kalendern, men i år har det inte alls känts så. 
November är förlåten och får fortsätta komma tillbaka, nu när den skött sig så bra.. Inget grått, mörkt, evighetsregn...

Nåväl, bara för kännedom blir det inga kort på ett tag, bara brödtext, för jag är hos svärisarna och kan varken plugga in kameran eller iPhonen.. Men, men, det kommer inte bli några inlägg på ett par dagar heller för imorgon åker vi till Göteborg och lever lyxigt vuxenliv, träffar kompisar, äter ute, bor på hotell och så vidare. Wehooo!! 

Idag fick killarna ÄNTLIGEN öppnas sina chokladkalendrar. Igår fick Ludde en "falling down" och blev galen på mig för att han inte fick öppna den.. Han körde till och med att fröknarna på dagis sagt att han fick.. Gullisen. Inte lätt, jag vet, jag var likadan.. 

Igår var vi ute och shoppade, jag och killarna. Vi kom på att det vore kul om de fick en liten egen julgran att ha på sitt lekrum, med eget julpynt som de fick välja själva, en ljusslinga, ja ni förstår.. MEN tyvärr, efter att ha letat i X antal affärer fick vi ge upp jakten på en liten julgran.. 
Åh, vad vi letade, men vi fortsätter jakten, vi ger inte upp!! Och Ludde, jag han VILL så gärna ha sin gran och han hade till och med  drömt om sin julgran inatt, gullisen. 

Nu sover de små så gott!

Tyckte julkalendern verkade lovande. Killarna tyckte nog att det var lite läskigt, men ändå bra, men de var extra noga med att jag skulle ligga nära och de ville inte sova själva...

Ha nu en riktigt mysig kväll!!

1 kommentar: