söndag 4 december 2011

..Thank you Gothenburg!!

Tack Göteborg..

..för att du tagit hand om oss under några dagar! Och vilka dagar vi fått! På fredagskvällen vad vi bjudna på middag hos några vänner som bor strax utanför staden. Vilket vackert hus de hade! Det var cirka hundra år gammalt och våra vänner har rivit ut sjuttiotalet och ersatt med en vit lantlig stil. Så fint det har blivit och vilket jobb de har lagt ner!

Storm..

..väckte oss på lördagen. Herregud vilket väder! Det blåste otroligt mycket och regnet piskade. Vi gjorde oss ingen brådska utan åt god hotellfrukost i lugn och ro och gick upp och lade oss en stund till. Det kallar jag lyx. Inga måsten, inga tider att passa, utan bara njuta och göra det som faller en in.. När vi kom ut på stan hittade jag en underbar butik med både blommor och inredning. Ska lägga upp bilder därifrån imorgon när jag är hemma och har min egen dator...

Jag älskar att besöka nya städer och platser. Känna in atmosfären och pulsen. Hitta massa mysiga nya affärer och fik. Titta på arkitektur och fasader. Fundera kring hur det skulle kännas att bo där och leta känslan som platsen bär på. Vet att Göteborg kan var nog så stökigt på sina håll, men jag gillar stan. Det är vackert med vattnet, det industriella ruffa blandat med gamla tegelhus och udda byggnader och flytande varv och lyftkranar. Det är så äkta på något sätt. Och det bär en helt annan känsla än Stockholm. 
Gillar´t. 

Efter lunch och shopping, vila på hotellet så träffade vi K´s bror och hans sambo och vi gick ut och åt på El Corazon på Avenyn och jag tog en massa supergoda tapas. Älskar plockmat!!
Sen satte vi oss på skybaren på hotellet och pratade och drack Irish Coffee, en annan favorit.

Bilder: El Corazon


Så, tack Göteborg och TACK kära vänner för en jättehärlig och trevlig helg!!

Killarna har haft det toppen hos farmor och farfar och hade gjort jättefina tomtar och bakat chokladbollar. Gullungarna. Det var så härligt att komma hem till dem, kramas och pussas och snosa hår och gullungedoft. Det är det bästa!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar