fredag 16 december 2011

...jag tog ledigt..

..idag. För jag hade jobbat så mycket och ville vara hemma med min familj. För att jag ruttnade på jobbet en stund. Jag vet inte men ibland blir det bara för mycket. Så jag gav upp och gick hem. Kände att familjen är mycket viktigare än något tråkigt jobb där saker bara blir fel just nu..

Oliver är fortfarande prickig, så killarna var hemma idag.  Eftersom K också var hemma så passade jag på att ta med Ludde till vårt bondgårds-fik medan Oliver sov middag. Det var så mysigt att ha en mamma-Ludde eftermiddag!





Som vanligt ber jag om ursäkt för den kassa bildkvalitén, men iPhone U Know..

Jag tror att det är viktigt att göra saker ensam med killarna ibland, så att de känner att de får "egentid" med mamma eller pappa. Att de får vara i fokus en stund. 
Jag hade jättetrevligt med honom och det är så spännande att se hur han är när det bara är vi två. Han börjar bli stor nu. Klok och sånt. 

Sen åkte vi till Sickla köpkvarter och letade lite julklappar och köpte fredagsmys. 

Hemma fick jag höra att det var en liten Oliver som minsann saknat sin storebror. Det är kul att höra och det känns som att de kommit varandra närmare nu när de varit hemma tillsammans så mycket. De leker på ett helt annat sätt nu. De leker tillsammans och det är inte alls lika mycket tjafs och bråk, vilket är en fantastiskt lättnad för oss vuxna. 



Nu kan julen komma..

Som Ludde uttryckte det idag: jag väntar, och vääntar. Hur länge ska man vänta egentligen? 

I kväll har jag och killarna hjälpts åt att klä granen. Det är en kort liten tjockisgran, som doftar gott, lite citrusaktigt. Ganska söt, faktiskt. Temat är vitt och silver. Det blir så fint ihop med det gröna. Jag lyckades även få upp julgardiner i köket, så nu kan julen komma :)



Avslutningsvis..

Hur coola är inte de här då? Jag får starka måste ha känslor!! Nästan som när jag var liten och vi var i Farsta C för att handla julklappar och jag hittade ett brevpapper med söta hundar och katter på och bröt ihop fullständigt för att jag så gärna ville ha dem, krokodiltårar. Hur skulle tomten veta att jag ville ha dem så gärna? 

Inte riktigt så kanske, men nästan...






Ta hand om er och ha en supermysig fredagskväll!!

1 kommentar:

  1. Hej Helena!

    Tråkigt med jobbet men däremot mysigt med en ledig dag och en mamma-Ludde-eftermiddag. De är viktiga de där stunderna. På tu man hand. Bara vara tillsammans och få vara i centrum en stund. Det försöker vi göra då och då med våra döttrar också. Kanske än mer nu när de är tonåringar. Det känns som om behovet är än större för det nu när det är mycket tankar, känslor och hormoner som rusar runt i kroppen.

    Ha en riktigt, riktigt fin jul tillsammans med din fina familj Helena och sköt om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera