fredag 30 december 2011

...måla om...


..att få inspiration..

Äntligen inspiration! 
Tror det var besöket på Zandvoort som gjorde det.

Idag tog jag mig äntligen för att börja måla om i mitt arbetsrum. Jag har stört mig på den tomat-röda väggen sedan vi flyttade in, men har inte riktigt haft ork att ta tag i det. Alltid något annat som kommit emellan...

Nu var det i alla fall dags kände jag; mycket tack vare det stundande nyåret med allt var det innebär av förändringslust och progressivt tänkande. Och Luddes tjat förstås ;0)

Jag har sagt till honom att jag måste fixa arbetsrummet innan jag börjar måla deras rum av logistiska skäl.

Killarna var överlyckliga att få "hjälpa till" (ja, ni förstår själva att en fyraåring och en två-och-ett-halvt-åring kanske inte är mycket till hjälp när man ska måla om, mer av hur- fasiken-ska-jag -se-till-att-färgen-bara-hamnar-på-väggen?..) 

De klädde sig i egna målarkläder och utrustade sig med varsin pensel. 

Såhär såg det ut:






De var faktiskt jätteduktiga ;0) Och koncentrerade (vad hände? jag måste nog ge dem lite tuffare utmaningar än jag brukar)

De kan få måla om huset nästa år ;0)


Stackars liten..

Idag var jag på vårdcentralen med Ludde, som visade sig ha öroninfektion, precis som vi misstänkte. Och på grund av att han dessutom har vattkoppor fick han både penicillin och örondroppar, stackarn.  Åh, vad jag tycker synd om honom, men han är grymt tapper..







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar