måndag 12 december 2011

..vattkoppor rough edition..

..stackars min lilla kille. Han fick INTE varianten med en vattkoppa som man hört talas om.. Han har typ 300 och är inne på dag tre. Det kommer fortfarande nya.. Jag tror han har tio på bara näsan.. Som tur är verkar det inte klia så förfärligt ännu, men vi har köpt och smetat in med någon 200 kronors mousse från Apoteket. Hoppas det fortsätter att vara på det sättet, klådfritt alltså.


Han ville först inte bli insmord med moussen, men det gick bra om jag kallade honom min lilla leopardunge och han själv fick trycka ut mousse på sina fingrar. Med små bestämda herrar i två-och-ett-halvt-års åldern måste man hitta sina sätt.. :0))


Men vad lustigt det är. Oliver är nummer två på sin avdelning som fått. På Luddes avdelning har typ 5-6 ungar haft men inte en koppa på honom än så länge.. Drömscenariot är att han får lagom till jul (skall firas hos oss enligt planen) och att vi får ställa in resan till Sälen i Nyår.. ;0) Hoppas, hoppas att han haft enkoppasvarianten nån gång och vi har missat det..


Vad händer annars? Jo, efter en tuff jobbhelg där jag somnade med killarna både lördag och söndag börjar nu en viss julstress infinna sig. Vi ska som sagt fira hos oss men vi insåg idag att vi inte har några lediga dagar tillsammans innan jul och jag tror inte det är uppskattat från något håll att springa i affärer med prickigkorven Oliver. Ja, ja det löser sig på nåt sätt som vanligt. Saker har en förmåga att göra det ;0)


Hoppas ni har det bra därute och njuter av tiden innan jul!! Jag har fyllt hemmet med underbara hyacinter och det doftar fantastiskt när man kommer hem. Hyacinter och syrener hör verkligen till favoriterna!!


Det blir lite konstigt med bilder och text när jag gör inlägg på mobilen. Hav förtröstan, vilken dag som helst är jag vaken efter killarna och skriver på datorn igen..


Ha en toppenmåndag!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar