måndag 5 december 2011

...Välkommen vinter...

Kung Bores återkomst..

..Idag kom vintern till Småland. När jag vaknade i morse snöade det massor! Tycker det är så vackert med snö i gatlyktors sken. Killarna blev jätteglada och ville ut direkt och göra en snögubbe. Resultatet blev inte direkt fotogeniskt, så vi hoppar de bilderna och jag bjuder istället lite andra bilder från morgonen..



Det var en gudomligt vacker morgon!


Åter till Storstan..

Idag återvände vi hemåt. Dagen har gått åt till bilåkning, bilkörning, Mc Donaldsmat (blä..), inköp av sjukt dyra torkarblad till bilen (rena rånet faktiskt) och ett kärt återseende av ett stycke katt (som nu ligger och sover nöjt här bredvid) som hämtades hos bästa mamma och pappa som tagit hand om honom.

Det känns alltid lite vemodigt att åka hem tycker jag. Visst kan det vara skönt att komma hem till egna saker och egen säng och rutiner och sånt, men ändå inte.. Hem till verkligheten, hem till måsten, hem till livspussel och stress. Att vara borta är att pusta ut, komma till något annat, bli omhändertagen -både av sig själv och andra, slippa restider, en annan verklighet, ett annat liv. Lite som att kliva ner i underlandet fast utan allt det konstiga..  Lite som att slippa vara vuxen och allt ansvar, men man får ändå äta vad man vill och bestämma själv när man får gå och lägga sig. Som det bästa av två världar..

Nu har jag tänt en massa härliga ljus och myser i soffan efter att ha lagt två busiga killar och känner mig nästan redo att ta mig an veckans arbete och utmaningar imorgon..

Och lite till..

Här kommer lite bilder från butiken Grönbergs interiör i Göteborg som vi besökte. Supercool butik med extra allt och fantastiskt trevlig personal därtill..
Tyvärr är bildkvalitén usel då jag fotat med iPhonen..




Fantastisk presentaffär om man vill ge bort det där lilla extra som man inte hittar någon annan stans.. De har även en fin blogg!!


Ha nu världens finaste kväll!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar