tisdag 27 december 2011

..hemmadagar..

..så var ännu en dag strax till ända..



Idag har det varit varmt men blåsigt och jag och mamma tog killarna i varsin vagn och gav oss ut i blåsten. Det var SÅ härligt att komma ut!! Jag är verkligen en person som har ett STORT behov att vara ute. Jag har väldigt svårt att vara inne en hel dag och den här julen har det blivit mycket av den varan.. 


Ludde har varit så väldigt dålig av sina vattkoppor och har inte orkat mycket annat än att ligga nerbäddad i den framdragna fåtöljen och kolla film.

Idag var han mycket piggare och han var full med spring. Äntligen sig själv!!






Vi gick ner till Uddby gård och killarna sprang nere vid vattnet en stund och lekte. Sen blev det en obligatorisk tur till kossorna.


Rastlöshet..

..är min svagaste punkt tror jag.  Just nu skulle jag kunna krypa ur skinnet och jag har faktiskt börjat längta efter att börja träna. Tyvärr blir det svårt att få någon kontinuitet på grund av våra scheman, men nåt måste göras! Eller börja rida igen. Mitt bästa, bästa, bästa sätt att må bra och få mental avkoppling.. Ibland kan jag längta efter hästar så att det gör ont! Jag hoppas att jag har möjlighet att sätta igång nästa år igen. Tyvärr har vi ett väldigt dyrt och tråkigt och omfattande fel på vårt hus som måste fixas och det måste prioriteras.

Men jag ser med tillförsikt på nästa år. 2011 har varit tufft på många sätt och jag hoppas av hela mitt hjärta och själ att 2012 blir ett bra år, ett lugnt år med tid för återhämtning och hög må-bra-faktor.  

Nehej, nu blir det popcorn och någon ny serie som ska börja på tv..

Lev väl!  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar