torsdag 29 december 2011

..pannkakskoma och primadonnor..




Vi har två primadonnor i det här huset. Det här är en av dem.. Findus (INTE mitt förslag, jag döpte honom till Texas, men barnen var bestämda på att det var en Findus och så fick det bli..) Han är en mycket bra och fin katt på alla sätt och han har stått ut med mycket skit, utan att någonsin tappa humöret. Hur lätt är det att bo med två småkillar som är totalt oförsiktiga och oförstående om att det kanske inte är så skönt för en katt att bli dragen i svansen? Men han har aldrig klagat och de tiderna är förbi nu. 

Findus är en social kisse som gärna lägger sig mitt i killarnas lek och självklart tror att det är bus på G när de drar bort sina leksaker, så en och annan klo i fingret har det blivit, vilket resulterat i att de nu är lite smårädda för honom och låter honom vara. 

Hans primadonnamanér består i att när han väl vill något ska det ske på en gång. Det GÅR inte att vänta på att bli insläppt eller utsläppt, då jamar och krafsar han galet mycket och skulle han (HEMSKA TANKE!) se botten i matskålen, då får man minsann se till att fylla på fortast kvickt -or else.. 









Vår andra primadonna heter Oliver ;0) eller "my way or the highway" Hahaha.. Han vet hur han vill ha sina grejor och hans vanligaste kommentar är Bäääärrrr miiiig... En blivande skådespelartalang vill jag lova. ;0)

Nu råder lugnet en stund..

..då två små killar somnade efter pannkakslunchen och jag sitter och planerar hur jag ska administrera om-målning i arbetsrummet och killarnas rum samtidigt. Eller kanske ett rum åt gången..?? Hmm, får fnula på det lite..


Skogstur

En skogstur blev det idag för mig innan lunch. Åh så skönt att komma ut! Men stormen hade gått hårt åt skogen på sina ställen. Många gamla träd låg ner. Det var verkligen fint ute idag, men kameran fick inte följa med så det blev inga bilder tyvärr.

Ta hand om er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar