tisdag 4 oktober 2011

...då var det dags igen..

Jag hade verkligen inte tänka att detta skulle bli en sån där blogg där jag cyniskt klagar på mitt liv och hur det blir, utan en dagbok över det fina i livet, säker jag älskar och uppskattar.

 Men igår var det dags igen. Efter en riktigt bra start med en trevlig morgon, en harmonisk lämning på dagis och en kanelbulle från Valhallabageriet att ta med till jobbet.

Jag måste bara lägga in att en en bulle från detta bageri är en dröm bestående av vitt mjöl, socker, smör och kardemumma. Vill man verkligen unna sig sann njutning och hamna i himlen för en stund går man dit, köper sin bulle (och eventuellt ett underbart bröd för senare njutning) laddar på med det bästa kaffet man kan hitta (gärna Nespresso om man inte hinner förbi Sosta eller Mellqvist) gör det bekvämt för sig och sedan sätter tänderna i den godaste bullen ever.

Sen börjas det. Kommer till jobbet där det är full fart hela passet. Så full fart att middagen uteblir och jag får kasta i mig EN BURK FISKBULLAR, utan tillbehör kl 20.30 som värmdes i micron. Ovärdigt? ABSOLUT!!
Jaha, sen är det bara att åka och handla eftersom vi i våran familj totalt saknar framförhållning och kör med mer brandkårsutrycknings-principen, i detta fall att Ludde skulle ha med sig matsäck till sin utedag och INGET fanns hemma. Så han får med sig köpta plättar, mackor, banan, risifrutti och festis..
Jag hörde ryktas om att de andra barnen brukar ha hemgjorda pannkisar, pastasallader och annat deras kära föräldrar faktiskt producerat själva. 

Så hemma vid halv tio, fixa matsäck, störta i säng vid halv elva och idag ringde klockan tio i fem. 

VI MÅSTE ALLVARLIGT TA TAG I DET HÄR!!

Har alla småbarnsföräldrar det likadant, eller är vi unika? Hur lär man sig att få ihop det? Finns det någon kurs? I så fall sätt upp mig så ska jag försöka få in det i vårt hektiska liv...

Såg förövrigt att underbara (tycker verkligen det, så tro för guds skull inget annat) House of philia bakat bullar med sina barn, i underbara rosa och turkosa formar. Hur det brukar se ut när jag bakar tillsammans med barnen är ett helt annat inlägg i bloggen om kaoset i mitt liv..


Idag är en ny dag!
Ha det fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar