måndag 3 oktober 2011

...försöka vara en tigermamma...


Såhär cool försöker jag oxå vara. Lyckas inte direkt...

Idag stod det sjuk make på schemat och att jag började kl 0700 i kalendern. Ekvationen lämna två barn på dagis sju kilometer bort, hinna till jobbet på andra sidan stan till 0700 gick inte riktigt ihop. Så jag fick ringa till jobbet och lustigkurren som var på plats svarade -hej Helena! innan jag ens hade hunnit presentera mig och fortsatte med "jag hörde Ludde i bakgrunden, VAB?" Eh? Nej svarar jag något förvirrad, ville bara säga att jag blir sen. Typ två timmar. Tur att man har en förstående arbetsplats. Så kidsen var på dagis strax efter sju, vilket ALDRIG har hänt tidigare. Sen iväg i rusningstrafiken, dumpa bilen vid närmaste t-bana och vidare till jobbet där jag fick en rolig men hektisk arbetsdag. 

Men dan var ju inte slut där, utan sen hem i fruktansvärd trängsel på t-banan. Totalt ovärdigt att stå och flåsa andra människor i ansiktet ihopklämda som packade sillar, köra som en dåre för att hämta i tid och sen hem och lämna Oliver för att direkt sticka iväg och handla eftersom blöjorna var slut. Ludde insiterade på att följa med, vilket inte var något bra idé eftersom han var trött efter dagis och mest gnällde hela vägen. Det blev pizza till middag.

Kan bara konstarera att det är en SÅN dag... 
Och i den bästa av tigermammavärldar borde jag ha hunnit boka in ett möte med dagis, boka en tid för 4-års kontroll på BVC, bytt elbolag och åkt förbi gymet för att skriva på mitt nya årskort. Inget av detta blev gjort. 

Men det går ju iallafall. Jag kan alltid ringa imorgon och gymkortet har jag garanterat ingen nytta av ikväll. Träning är det sista jag känner för nu. Kolla på film är nog det närmaste träning jag kommer ikväll. 

Appropå film så var jag och en kompis på bio igår. Vi såg "Crazy, stuipd love" med Steve Carell. Den var faktiskt himla härlig. En riktig feel-good-film och vi åkte hem med ett glatt humör och mys i sinnet. 

Jag måste bara små-le lite inombords. Jag satt innan och läste bästa House  of Philias blogg. Detta under av att få ihop det. Jag konstaterar att jag har liiiite att lära där...


Ha en mysig måndagskväll..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar