lördag 22 oktober 2011

...oh my..


Nu har jag blivit kär i ett kök..
 Tycker detta från Tibrokök är fantastiskt snyggt!

Älskar det ruffa, industriella, kala. Lägg till en snygg matta så.. 

Det här med smak alltså. Jag gillar verkligen det lantliga, franska/danska och new enland-stil, men när jag ser såna här bilder är det så här jag vill ha det. HUR skall jag någonsin kunna bestämma mig och jag på allvar skulle få välja själv någongång. Kan man mixa tre-fyra stilar och fortfarande få det snyggt?


Bilder från Tibro-kök



Också grymt fina kök..

Det är nog tur att det inte är dags att byta ;)


Idag

har jag och grabbarna varit och hälsat på goda vänner medans maken sov. (Jobbat natt..) Vi tog med en äppelkaka vi bakat i morse. En sån där som är lite sockerkake-aktig proppad med socker- och kanelvända svenska äpplan. Mmm Det är något med hösten och äppelkakor...

Det är härligt med säsonger och den mat och bakverk som hör tiden till. Tänk, om typ en månad är det advent och all DET goda som hör till, men först Halloween och pumpa-gubbe-tillverkning, inte att förglömma..

Om en stund vankas barn-kalas hos grannara. Ludde och K är och handlar present och jag och en nyvaken Oliver myser i soffan. 

Annars är det vanlig helgstämning här hos oss. Tror det blir biff, pommes och bea till middag, vilket är en riktig lördagsklassiker här. Alltid lika uppskattat. Ludde är lite uppstressad  över kalaset och inte på något riktigt topp-humör, men jag tror det går över.. Han har en tendens att stressa upp sig när vi ska iväg på saker och får det jag kallade "res-feber" när jag var liten; stimmar runt, kan inte komma till ro, bråkar med lill-brorsan, hoppar, river och sliter, gapar och står i.. Hmm, jag känner igen det där..

Härlig lördag på er!!

1 kommentar:

  1. Ni verkar har haft en mysig lördag! Fortsatt trevlig helg:-)

    Christin

    SvaraRadera