söndag 16 oktober 2011

...en tur till andra sidan...




Idag tog jag och killarna en låång tur till andra sidan staden. Målet var Barnens Djungel i Arlanda stad. Killarna hade önskemål om ett lekland de inte besök och vi hade goda förhoppningar.

Efter en bråkig morgon med två killar och en mamma som inte var på något bra humör lyckade vi tillslut ta oss iväg. Väl på plats var stället lite mindre än jag trott. Men killarna tyckte det var kul och fick till och med upp mig i rutschkanan. 




Kul tills Oliver och Ludde lyckades knocka ihop sina huvuden rejält och ville åka hem. Med två superledsna killar (á la Lilleskutt) fick vi plocka ihop och bege oss. De lyckades övertala mig om att om de fick varsin polisbil från souvernirshoppen skulle det inte kännas lika ont i huvudet och vad ska man göra? Bara att betala det facila priset av 130:- för ytterligare två bilar till samlingen.. 

Sen tog vi oss till ett närbeläget köpcentrum och köpte nya skor till Oliver eftersom jag slängde hans igår. Han råkade nämligen ha en närkontakt med en ordentlig hundbajs och jag kände bara; nä. Jag. tänker. inte. tvätta. de. där. Så, i soptunnan hamnade de. Nu har säkert någon synpunkter på hämningslöst konsumerande och en slit-och-släng-mentalitet, men hundbajs är faktiskt bland det äckligaste jag vet. Grejar det inte. Kräk-äckligt är det. Sen var det äntligen dags att åka och hämta en efterlängtad pappa på jobbet efter en jobb-helg på annan ort.

Dagen avslutade på McDonalds och jag kan konstatera att dagen blev bra, trots en dålig start..


Ha en riktigt mysig söndagskväll!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar