lördag 15 oktober 2011

...sol i hjärtat och sol i sinnet...


Vilken härlig dag det har varit idag!

Dagen började tidigt med fotografering på dagis, så jag stylade killarna med tuppkammar och snyggtröjor och gav oss iväg. Det blev syskonbilder och killarna tyckte att fotografen var jätterolig, så jag hoppas att det blir så bra som jag tror. Kan knappt bärga mig tills de kommer!! Det blir årets julklapp till släkten tror jag.. ;)

Sen blev det ett mindre världskrig när vi skulle handla som resulterade i en klassiker med gråtande barn som ligger på golvet i affären skriker med folk som står omkring och glor och muttrar som publik. Alla föräldrars dröm..  
Och tänk exakt hur arg en tvååring kan bli för att han inte fick trycka på hissknappen inne i hissen! VÄLDIGT arg kan jag meddela. Det är nämligen oerhört viktigt att de får trycka varannan gång. Idag blev det fel i alla fall eftersom Oliver tryckte på kanppen utanför hissen och Ludde då fick trycka INNE i hissen och det upplevde Oliver som väldigt orättvist.. 

Jag höll på att tappa hoppet om dagen där för en stund, men vi repade oss och åkte hem med godispåsar och kollade på film en stund. 

Efter lunch åkte jag och mina hjärtan och min syster till Naturreservatet Nyckelviken i Nacka. Jag har aldrig varit där förut, men kommer garanterat åka dit igen. Det var så fint! Vilken vacker miljö! Det fanns en otroligt vacker höstträdgård, ett fik och en liten gård med djur. Vi fick verkligen ett par härliga timmar där.   




Bilder från trädgården.



 Bilder från den vackra miljön och fiket.





Sen bar det iväg till Blomsterlandet där jag inhandlade en höstgrupp till framsidan som gör mig glad varje gång jag ser den.
Vi avslutade kvällen med Tacos och godis, popcorn och film. 


Ibland blir det mycket bättre än man har förväntningar om!

Hoppas ni har haft en lika fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar