måndag 10 oktober 2011

...oh, happy day..


Såhär glad känner jag mig idag! (Gammal bild, men jag hade ingen från idag..)

Vilken fin dag det har varit!! 

Bästa Anneli hade två biobiljetter till förhandsvisningen av "En dag". Åh, vilken bra film! Jag visste ingenting om den innan. Jag är inte en av alla som läst boken, som blivit en bestseller, hade inte läst några recentioner och hade inga förväntingar alls. Men vad bra den var! Fin, ärlig, lite melankolisk och tänkvärd. Man behöver såna filmer ibland, eller tillfällen, där man får tänka efter och komma ihåg vad som är viktigt. 

Innan bion hann jag handla en hel uppsättning nya kläder, vilket verkligen behövdes inför två dagars konferens och utbildning. Jag kommer inte ihåg när jag köpte kläder senast.. Idag var det verkligen kul att shoppa. En outfit på tio minuter, typiskt mig. Fort in och fort ut. Jag är verkligen ingen höjdare på kläder, önskar att jag hade en personal shopper, men idag fick jag faktiskt beröm av en butiksassistent att jag valt en jättebra kombo. Det trodde jag aldrig i mitt liv att jag skulle få höra... Det blev i alla fall nya tighta jeans, ett linne, en blus och en kofta. Kvinnligt och snyggt. Tror till och med att maken kommer bli nöjd. 

Och Sushi blev det. På Sushi Yama. Mmmm.. Det var ett tag sen. Så himla mysigt att få åka in till stan efter jobbet, träffa en underbar väninna, snacka om allt och ingenting ett par timmar och sen gå på bio och äta godis. Vilken toppendag. 

Eftersom K jobbade hämtade mamma och pappa på dagis och åkte till pizzerian och försedde gullisarna med mat och när jag kom hem sussade de så gott, så gott. 

Måste in och pussa och gosa lite med dem nu innan det är dags att gå och lägga sig. Konfa och kryssning står på schemat imorgon och då är det nog bäst att få sig lite sömn om jag inte ska somna på någon föreläsning.. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar