söndag 2 oktober 2011

...avtryck...


Den senaste veckan har varit en av de värre jag minns. Två tunga händelser avlöste varandra och den här helgen har gått åt till att sortera intryck, känna efter och återhämta mig. När hormonerna inte är på topp blir inte livet lättare, speciellt inte för de i ens närhet som tvingas att stå ut med ett minimum av tålamod. Igår hade jag sagt ja utan att tveka om någon kommit och frågat om jag ville bli bortplockad från jordens yta en stund. Hela jag var som en kliande, stickig för trång tröja som inte gick att få av sig. Den känslan. 

Idag känns det bättre och jag funderar på att ta ut barnen på något roligt, typ lekland, skogen eller den lokala gården. Ska kolla upp om det finns något spännande på nätet.

Sen hoppas jag bli klar med målningen av vårt sovrum, så att vi kan göra iordning där inne. Piffa. Ska kolla runt efter några nya kuddar. 
Kanske den här från Mimou/Lännamöbler




Eller några fina från DIS inredning

Nu till hösten skall sovrummet kännas varmt, mysigt och ombonat, vilket inte är allt för lätt i vårt svar-vit-gråa. Men rosa är ju fint. Jag tänker lite japanskt- körsbärsblommor blandat med enfärgade pudriga. Hmm vi får se... Eller varför inte Lexington. Det är ju aldrig fel!


Tänkte även komma iväg och köpa några pannåer till mitt nya tavelprojekt jag har i huvudet. En sak i taget har aldrig varit mig grej, utan när jag väl får inspiration vill jag göra allt på en gång. Det var det där med tålamodet..



Nej, off I go om jag skall hinna allt idag. 

Ha en fin söndag och ta hand om varandra!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar