fredag 30 september 2011

...frukostbegär..


Jag är en frukostmänniska. Ut i fingerspetsarna. Jag älskar frukost. Hur tidigt jag än går upp på morgonen måste jag äta frukost direkt. Och dricka thé. 

Om jag har köpt hem något riktigt gott till frukost kan jag gå och längta på kvällen innan och vill nästan lägga mig tidigt för att få gå upp och äta frukost. Så gott är det. Det bästa är att åka iväg till bageriet och köpa riktigt färska frallor och njuta dem med god ost och gurka. Och ägg.  Gärna med någon mysig tidning vid sidan av att bläddra i.

Nu har jag hittat en müslifavorit från Coop, av alla ställen, som är någon sorts crunch med pumpafrön, mandlar, russin och tranbär. Hur god som helst!!!



Maken fungerar inte riktigt likadant. Han kan vänta ett par timmar innan han äter vilket kan göra våra helgfrukostar något osynkade. Det brukar lösa sig med det gamla hobbit-tricket "first and second breakfast". Först en tallrik yoghurt med müsli och sen när han känner sig redo så laddar vi på med frallor och ägg, juice, kaffe och levande ljus.




Så himla fin dag idag. Solen skiner och det känns som att det kommer bli varmt. Luddisen ska börja hockeyskola idag och det kommer bli spännande att se hur det går.
Sist han fick testa att åka skridskor var hans kommentar; mamma det var så halt på isen...



Ha en härlig lördag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar