söndag 18 september 2011

...söndag...


Hallå! 

Kul att så många varit inne och tittat på min blogg! Alla är hjärtligt välkomna! Skriv gärna nåot när ni är inne, det är så mysigt och jag blir glad i hjärtat!

Idag har vi haft luuugn söndag. Vi skulle ha åkt på kalas, men vi fick ett samtal om att deras dotter var lite krasslig, så vi bestämde oss för att stå över, då våra två precis blivit friska. Kändes dumt att chansa...

Istället blev det en tur till skogen, som vi har runt knuten..





Killarna uppskattar verkligen när hela familjen går ut tillsammans och de får springa runt och leka. Idag var det extra kul att kasta sten i vattnet som sa "plupp".

  

..flyttankar...

I vår familj är det ständiga samtalsämnet om vi  ska flytta eller ej, och i så fall vart. 

Jag är uppvuxen i kommunen vi bor, men har flyttat runt en del i stor-Stockholm. Maken är uppvuxen i Småland men bott i Stockholm i typ 15 år och någonstans finns en längtan att flytta tillbaka. 

Det är så svårt att fatta såna stora beslut. Vad ska man prioritera? Vänner och familj? Jobb? Att ha ett drömhus och samtidigt ha möjlighet till en rik fritid (vilket verkar vara en omöjlighet för två statsanställda i Stockholmsområdet)? Hur långa resvägar är rimligt?

En liten tanke om att bygga nytt har börjat gro inom oss. Ett helt nytt stort hus där vi får välja allting själv från början. Det låter som en dröm, men vi har också hört en del skräckhistorier. Jag har alltid drömt om ett Trivselhus, jag tror jag har alla huskataloger från dem. De måste börja undra på det företaget om jag någonsin tänkt bygga något eller bara har någon huskatalog-fettischism.. Jag älskar och bläddra i dem och drömma mig bort..

Annars är Fiskarhedenvillan något som verkar bra och vi har tittat på denna modell:



Ja ja, än så länge är det bara drömmar. Jag lär återkomma i ämnet.


Ha nu en riktigt mysig söndagskväll alla fina!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar