onsdag 7 september 2011

..vitamininjektion..

En vitamininjektion skulle behövas idag. När jag vaknade imorse kändes det som att min hjärna var re-setad. Det kändes som jag glömt bort alla rutiner och jag fick fundera ut vad nästa steg var. Oj, oj vad ska jag göra nu? aha, borsta tänderna, oj, skulle man ha inpasseringskort och plånbok med sig? Jobbigt när det blir sådar. Det händer emellanåt.. Det kanske är naturligt när klockan ringer tio i fem..

Läste en annan blogg idag där bloggerskan erkände sina ticks, eller OCD-light hang ups. Började rannsaka mig själv och kom på en hel det knäpp-grejor jag håller på med t ex att jag alltid måste dubbellåsa bilen. Om jag går där ifrån utan att göra det får jag alltid för mig att jag tryckte på lås-upp-knappen istället för låsa-knappen... Jag häller alltid upp ett glas vatten, häller ut det igen och fyller på, för att skölja ur glaset.. Helknäppt.. Och jag tar alltid upp dörrnycklarna innan jag ens klivit av bussen.

Och annars då;
Kom hem till glada barn!! Det är så underbart att höra deras glada tillrop när jag kommer hem. Killarna ville pyssla, så vi målade lite och lekte med play-doh. Vi hade riktigt mysigt och det är så kul när de kan sitta en hel timma med pyssel.

K var och tränade en sväng och jag hade ingen lust att laga mat, så det blev McD delivery. Oliver blev överlycklig: Pom prrritts, pom pritts!! Gullis!!
Tycker det är svårt med matlagningen när barnen är sjuka och inte har någon aptit. De får äta mackor (eller pommes) till middag om de vill. Bättre det eller inget alls, resonerar jag.

Man kan ju inte tvinga barnen till att äta något de inte känner för och de behöver ändå lite energi. Vi har ju alltid vårt triumfkort välling när inget annat duger.. Det är skönt att ha det eftersom det både är vätska och lite bukfylla och vitaminer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar