onsdag 14 september 2011

...det här med tavlor..

är svårt.. 
Vi har bott i tre år i vårt hus och inte lyckats få upp en enda tavla i vårt vardagsrum. Det har på något sätt kommit till att inget tillslut duger -och var ska man börja? Ska vi ha få men stora, många men små, arrangerade i grupper eller någon enstaka? Tavlan ovan är en t-shirt som Oliver och Ludde haft med min barndomsidol Arnold. Den passar dock inte i vardagsrummet, utan är tänkt till en tavelvägg i arbetsrummet eller i sovrummet. Jag skulle helst ha egenfotade tavlor, men blir så fruktansvärt kräsen när jag sitter och redigerar. Har massor av bilder från underbara Nice, men kan inte välja om jag ska ha svartvitt eller färg. 

Jag har börjat inse att jag inte gillar att välja. Jag vill ha allt. 
Dock inte samtidigt och inte på samma ställe, eftersom jag oftast föredrar den strama, stilrena stilen. Men jag jag måste erkänna att jag ändå dras till det skira, Franska, lantliga..  Och den marina stilen, och den klassiska.. Jag skulle behöva bo på 500 kvadrat..


 Marint? Färg eller svartvitt?

Lantligt? 


Industri-retro? 


Eller franskt kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar