fredag 9 september 2011

..ljuvlig..

är tapeten från Un Bisou de Mme Pitou. Hittade den och bilden hos webbutiken Inreda.
Vill ha!! Kan se hur perfekt den skulle bli i sovrummet. Jag skulle vakna och bli glad varje gång jag såg den. Tyvärr tror jag inte att maken är av samma uppfattning..

Inreda har mycket fina tapeter! Jag har också blivit förtjust i den här:
som skulle bli så fin i arbetsrummet. Även den från Un Bisou de Mme Pitou och Inreda.

Nu har nya MIO katalogen landat i brevlådan och jag sitter här med godbiten bredvid mig och tänker kasta mig över den så fort jag är klar med det här inlägget. Framsidan ser mycket inbjudande ut..


Idag
klev jag upp kl 5 som jag brukar när jag börjar tidigt och möttes av en riktigt kall morgon. Jag har inte upplevt mornarna som kalla tidigare, utan de har varit milda och mysiga att komma ut till. Nu får man verkligen se till att ha varma gosiga kläder när man står och väntar på bussen. 

Min enda och finaste syster var på besök hos oss idag. K jobbade så vi beställde hem lite pizza och poppade lite popcorn som fredagsmys. Det var två riktigt fredags-trötta killar som kom hem från dagis idag och som nu sussar så gott. 

Det är så lustigt, min syster påpekade det idag, vad barnen är olika när de är trötta. Luddis blir lätt ledsen och hela världen rasar vid minsta motgång medans Oliver blir som värsta Duracellkaninen och hoppar och studsar, fixar och donar för att inte tvärsomna.

De är underbara de små, var och en på sitt sätt och det är så fantastiskt att få vara deras mamma, en del av deras liv och se hur de utvecklas. Jag glädjs varje dag åt roliga uttryck och kommentarer. Man märker verkligen att man själv har vissa ord man använder lite för ofta som de snappar upp och gör till sina. Oliver tillexempel har sitt "så" som kommer från mig och som används flitigt när han gör saker. 

Ludde är klok och eftertänksam och ställer tusen frågor om allt och inget. Han vill verkligen veta allt! Han har minne som en elefant och kan komma långt efter och fråga varför en viss sak förhöll sig på ett visst sätt. Han har en otrolig iakttagelseförmåga som möjligtvis är en kompensation för hans dåliga hörsel. 
Jag känner mig otroligt lyckligt lottad som har förmånen att få vara mamma till dessa underbara killar!!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar