tisdag 6 september 2011

..sjuka barn och sjuk träningsvärk...

..är dagens status.
Ludde har varit hemma från dagis idag. K var på vårdcentralen med honom idag med förhoppningen att få en förklaring till den ihållande febern och de röda utslag han fått lite här och där. Men en totalt ointresserad, dryg läkare konstaterade att "han har något virus".

Jag kan bli så trött på den typen av människor som har ett yrke där proffessionalitet och empati och ett öppet sinne borde vara ledord men falerar så totalt.
Usch, tur att det inte var jag som var där för jag har så fruktansvärt svårt med människor som inte tar en på allvar. Om vi inte trodde att något var fel hade vi väl aldrig sökt. Nu vet vi fortfarande inte om det är ok att skicka honom till dagis.

Oliver kom hem från dagis och var trött och grinig. En koll på febertermometern visade på 38.0. Stackars liten... Han klagade på att han hade ont i magen oxå, och nu hoppas vi att han blir bättre snart och att det inte är magsjuka på gång..

..träningsvärk..
har jag idag, så att det räcker och blir över.. Om jag ska vara ärlig så kan jag knappt gå. Pinsamt, med tanke på att jag kunde klassa mig som vältränad för några år sedan. Nu är jag ett vrak... Och vad är det då för intensiv träning som orskakat detta kan man undra.. Jo, brännboll och beachvollyboll på gårdagens verksamhetsdag på jobbet. Suck. Den fruktansvärda insikten om hur dåligt tränad jag är slog ner med all önskvärd tydlighet.. Funderar allvarligt på att ta en anti-inflamatorisk värktablett. Jag har aldrig, så innerligt, längtat efter ett badkar..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar