torsdag 22 september 2011

..att följa sina egna råd...


..verkar inte vara så lätt när det kommer till mig..

Jag har varit i skogen idag (igen) och fick jag på mig några gummistövlar? Tog jag med mig någon påse eller satte jag på mig lämpliga kläder? Såklart inte eftersom jag är jag. Äventyret slutade med dyngsura skor, blöt jacka (eftersom det började regna lite spontant) samt en herrans massa oplockade trattisar.. Trist att behöva lämna såna här godingar:


Som sagt kan det ju alltid vara på sin plats med ett par gummistövlar i skogen, dels för att det är blött men även för att jag höll på att trampa på den här stackaren:


Han (eller hon) såg något fundersam ut när jag plockade fram kameran och körde upp den i ansiktet på den stackarn. Man kunde nästan se tankebubblan: människor alltså -de är inte kloka på en punkt.. 

Nåväl. 










Nu ska jag åka och hämta mina små älsklingar på dagis och köra familjeracet en stund. Fundera igenom dagens vad-ska-vi-äta-idag-problematik och försöka få av Oliver regnkläderna innan vi går från dagis. Det sistnämnda brukar sluta med gråt och tandagnisslan. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar