torsdag 29 september 2011

...too much.............

..har det varit den senaste tiden. Därav det sporadiska bloggandet.. Fruktansvärt trött på kvällarna och flera dagar har jag somnat med kidsen vid åtta..

Idag kom nästa dåliga nyhet. En nära familjemedlem hade blivit sjuk och låg inlagd.. UUUSCH!
Vi hoppas på det bästa ochatt allt går bra tillslut!

Nu hoppas jag att mitt liv kommer att vara lugnt och tillbakaluta ett tag. Inga dåliga nyheter eller obehagliga överraskningar på väääldigt länge, tack.. Bara vanligt Svensson-liv i förorten med tighta tidssheman, dagishämtningar, middagsbestyr och en och annan trevlig helgkväll i goda vänner lag. Det räcker för mig ett tag nu, jag lovar. Inga äventyr kommer att efterfrågas på ett tag. Tror till och med att jag lägger flyttplanerna åt sidan en lliten stund..

Tyvärr brukar ju livet funka riktigt så, vi kan ju inte välja. Man får helt enkelt försöka ta vara på allt som är positivt och gott, slitna ord, jag vet, men när allt ställs på sin spets blir de viktiga och verkliga. Att inte ta saker för givet, att vara tacksam över det man har, att ta hand om sina nära och kära och passa på att utnyttja tiden så länge vi har den. 




I alla fall tog jag vara på morgonen, innan jag fick den tråkiga nyheten, och passade på att fika på Gamla Enskede bageri innan mitt möte i stan på förmiddagen. Ett besök där rekommenderas varmt..






Det blev cappuccino, ostmacka och en härlig kanelbulle i en påse. Grymt goda bullar kan jag lova!!



..världens bästa make..

Igår kom älsklingen (den stora) hem med en jättestor kasse till mig! En present!! Det var en sån fuskpäls-pläd jag hade önskat mig. Total lycka!! Nån kanske tycker det är lite 2010 över sådana, men jag hade inte möjlighet att köpa en sån då, så den har stått på önskelistan sen dess... Åh, vad mysigt det kommer att bli i vårt sovrum! Svart överkast och den fiiina pläden. Mysigt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar