lördag 10 september 2011

..cravings, lyx och livets goda...

Just nu har jag cravings för Bresaola, lufttorkat nötkött från Italien. Jag älskar smaken och den mjuka konsistensen tillsammans med en riktigt bra olivolja... Mmmm 
Bresaolan ersatte cocoscravingen jag haft ett tag. Jag gick väldigt ofta och längtade efter Naked juicebars "coco sunshine". Eller längtade, -det var mer en känsla av måste ha!! Under den här perioden sörplade jag även i mig Lokas vatten med cocossmak samt diverse cocosvatten av olika märken. Och nej, jag är inte gravid. Då hade jag sug efter Saltlakrits och fiskbullar(???) minns jag..

Till min stora glädje hade de extrapris på just Bresaola igår, så jag köpte två paket som nu är slut.. He he, det är så skönt att vara vuxen eftersom man får bestämma själv vad och när man får äta och gå och lägga sig..


I övrigt tycker jag att man ska lyxa till det lite så ofta det går! När vi är i Nice köper vi alltid Champagne, som är en stor favorit, gärna Gula änkan, men vi försöker prova oss igenom sortimentet så gott vi kan. Jag älskar Champagne!!

Jag är verkligen ingen känd samlare, men på äldre dagar har jag kommit på mig själv att samla till "barnen" (fast det är ju uppenbart att det är till mig själv). Just nu samlar "barnen" på PEZ figurer och jag köper nya så fort jag ser några roliga.

här är ett liten del av samlingen..

Nu är jag inne på att samla på Tintin saker till "barnen" efter ha sett en så fin filmaffisch på BIOn. Jag tyckte mycket  om Tintin när jag var liten och hade en massa seriealbum.

Nä, nu ska jag gå och väcka den lille så hoppas jag att K och Luddis är på väg hem från affärn med lördagsgodis.

Ha det bäst!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar