söndag 25 september 2011

..hösthelg...


Oj vad helgen går fort.. Redan söndag. Soft söndag. Sol söndag. Kladdkakan står i ugnen och jag har varit ute på en härlig promenad. Igår kväll blev det grillning med bästa grannarna. Det gäller att passa på och ta vara på varje tillfälle!

Till förrätt gjorde vi en gammal favorit som jag lärt mig av Leila: Grillat vitlöksbröd. Mmmm och massor av tzatziki till det. Och grillad halloumi såklart, som lite tilltugg. 
Jag älskar tilltugg och smårätter! Spanska och Italienska "tapas". Röror, charketurier och ostar... Jag kan varmt rekommendera en Stockholmskrog som ligger på Söder i Stockholm; Urban Deli

Det är butik, surdegsbageri, underbar restaurant, saluhall och fiskdisk i ett och samma. Väl värt ett besök!! All mat tillagas med de bästa råvaror, kvalité och kunskap. De gånger jag varit där har jag alltid varit toppennöjd och gått därifrån med ett fånigt leende på läpparna. 


Bild från Urban delis butiksdel..


Nu gled jag visst iväg igen...
åter;


..på morgonpromenad..



Spegelblank låg sjön på mogonpromenaden . Det luktar så gott nu, höst och mylla. 






Ensamtid med lillskrutten...





..blir det inte så ofta. Igår passade vi på när morfar tagit med bästa Ludde på hobbymässa.
Superkul för Ludde att följa med och titta på radiostyrda bilar, kranar, u-båtar och grävskopor. Stolt som en tupp kom han hem med varsitt flygplan till sig och Oliver.

Oliver tyckte det var kul att gå ner till den lokala gården och titta på hästar, kossor och hönor och leka lite på lekplatsen. Men han var hemskt bekymrad om var Ludde var. Han frågade gång på gång. Saknar du Ludde frågade jag . Ja! svarade han. Sen när det var dags att sova middag var det dags igen. Jag älskar Ludde säger den älskvärda lilla tvååringen!! Gullis. 

Nu njuter vi av den sista värmen. Riktigt härligt och varmt är det här i förorten idag. Altanen fullkomlig badar i sol och strax blir det kladdkaka och kaffe där. 


Ha en underbar söndag!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar