söndag 11 september 2011

....loppisfynd och pannkakor..

Ja, jag gillar att fota blommor.. Frågor på det?? ;)

Idag har vi fyndat ska jag säga. Älskade Ludde och jag travade iväg till en loppis som engagerade mammor i området anordnar två gånger på år. Ludde botaniserade bland diverse leksaker och fick med sig en hel jättekasse med fin-fina fynd både till sig och Oliver, bl a en djungelexpeditionsbil inkl. gorilla och gubbar, en stor traktor och en Mack-lastbil och trailer. Allt till det facila priset av 190:- Stor lycka! 
Jag tycker barnloppisar är toppen, men jag hoppar begagnade skor och mjukisdjur, tar sånt man kan tvätta av och som ser fräscht ut.

tillfälligt avbrott..
blev det här med anledning av att jag helt plötsligt noterade konstiga väsande ljud. Det visade sig vara lilla skatten Oliver som står och ritar på dörren till sitt rum med en blyertspenna...
Blyerts är väldigt svårt att få bort kan jag meddela.. 

nåja..
Pannkakor blev det till lunch, till Luddes stora glädje. Det är något som i de allra flesta fall går hem med stor förtjusning.

Båda barnen älskar att hjälpa till och här är en liten Oliver som vattnar blommor åt mig..


Oj, oj nu skriks det efter mamma. Jag återkommer vid tillfälle..


..ett litet tillägg..
Har precis bäddat ner älsklingarna i nytvättade lakan. Det är inte mycket som slår att krypa ner i härligt doftande rena lakan, allra bäst om de hängt ute. Mmmm.. 

Lukter är jag grymt känslig för. Det måste lukta gott; annars.. Vårt hus luktar oftast inte gott vilket jag stör mig något fruktansvärt på och jag skull kunna sälja det imorgon bara därför. Det är ett souterränghus och doftar ofta lite lätt av källare. Jag vill att mitt hus skall dofta kaffe, ren tvätt och gärna något bakat.. Det skall iallafall lukta fräscht vilket jag inte uppfattar att det gör..

JAG. SKA. ALDRIG. MER. HA. ETT. HUS. MED. KÄLLARE!! 
Så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar