fredag 30 september 2011

...finfredag...


Idag har varit en bra dag!! Tack, för det behövdes!!

Jobbade tidigt och gick upp i ottan men möttes av milda vindar och en fantastiskt vacker morgon när solen började gå upp över Slussen i Stockholm. Disigt, ljusblå- och rosa himmel och vatten och båtar, ja, ni förstår. Tyvärr göre sig ej bilder rättvisa. Allt gott om iPhone, men någon Nikon 700 är det inte...

Dagen fortsatte med möte på stan och efterföljande mack-lunch på bästa Delin på hörnet vilka gör de godaste mackorna och de fräschaste salladerna man kan tänka sig. Idag blev det Bresaola och Provolone piccante på surdegsciabatta. Man är ju i himmelriket när man håller en sådan goding i sin hand. Mmmm..

Min mamma hämtade kidsen på dagis och jag fick hem två glada, underbara killar som busade och hoppade i höstlöven. Kissen Findus (INTE min idé på namn, jag valde Texas men blev nedröstad av två ungar..) älskar att vara med och busa med alla kidsen på gården och trots att han redan gjort vinter och redan ligger och sover inne hela dagarna vågade han sig ut en stund. 


 Såhär är man van och se kissen nuförtiden.


 Sen hade killarna och jag myskväll. K jobbar, så det blev en favvorätt till middag för mig; Räkor stekta i chili, vitlök och olja och glasnudlar tillsatta på slutet. En riktigt enkel höjdare och hela kostcirkeln representerad ;) 
Jag föredrar egentligen scampi framför räkor, men efter uppmaningen "om du bara ska göra en sak för miljön -sluta köp odlade jätteräkor" med bifogade bilder och skräckinfo kan jag inte förmå mig att köpa det mer.. 
Killarna fick korv och pommes. Hur många barn i Sverige eller världen äter korv och pommes på fredagarna? Gissar på ungefär hälften, resten äter tacos..

Sen blev det popcorn och tv-mys. Ludde lärde sig spela Angry birds på telefonen och jag blev löjligt stolt. Nu ska jag hugga in på en stor kopp thé och senaste jättenumret av PLAZA interiör.

Ha en fin fredagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar