måndag 5 september 2011

...äntligen..

Äntligen har vi lyckas klippa äldsta sonen! Han har tvärvägrat att ens komma i närheten av en sax. Det är väl i och för sig upp till var och en om man vill klippa sig eller inte, kan man tycka, och han har varit väldigt söt i sitt långa hår.. Men han har oxå haft mycket besvär av det. Han har en lock som växer rakt in i ena ögat och han går med huvudet på sned och stryker bort håret ur ansiktet helat tiden. Sen har han väldigt tjockt hår som blir svettigt och kliar för att inte tala om lopp-perioden som infunnit sig på dagis.. Det vill man ju gärna ha lite koll på..

Så idag hade maken och barnen varit i centrum och Ludde, som fortfarande var lite avundsjuk på Oliver som BÅDE fick grön och röd hårfärg OCH en bil av frisören, bestämde sig för att acceptera pappas bud: Du får välja vad du vill i leksaksaffären om du klipper dig. Tillslut hade han förhandlat fram en radiostyrd bil, men på ett villkor -han skulle oxå få färg i håret.. Så när jag kom hem hade jag världens snyggaste och nöjdaste kille framför mig.

Bra barnuppfostran eller inte, men vad gör man? Det viktigaste är väl att förmedla till sina barn att de är underbara, vackra och härliga precis som de är!!


...svek..

Idag träffade jag en gammal kollega som jag inte arbetat med på flera år, som jag fått höra gjort riktigt dumma saker vilket tillslut resulterade i att han slutade på jobbet han hade.

Jag har varit så arg på honom för det han gjort, tyckt det varit oförlåtligt på grund av allvaret i det han haft för sig och idag såg jag honom på en lunchrestaurang nära jobbet.
USCH, jag hade lust att gå fram och ställa till en scen och berätta hur besviken jag var på honom. Jag gjorde inte det som tur var och sen i efterhand insåg jag hur lätt det är att döma folk.
Jag har egentligen ingen aning om varför han gjorde som han gjorde och vilka motiv han hade när han gjorde det. Vad lätt det är att bara avsky och hata och glömma att det faktiskt finns en fin människa därinne som man uppskattade en gång. Alla gör vi misstag, stora eller små, allvarliga eller mindre allvarliga, men jag ska tänka på att det inte alltid är så lätt att vara människa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar