söndag 4 september 2011

...stekta gröna tomater?..

Så härligt med hemodlade tomater!! Tyvärr hade några ramlat av och jag hoppas att de kan mogna ändå..

Söndagen har varit upp-och-ner, som livet i stort. Killarna är inne i en jätteintensiv period med mycket starka viljor och mycket mammighet. Inte en lugn stund.

Men, men det är ju så det är när man har små. Jag tycker var och varannan man pratar med, som har små barn, ligger på bristningsgränsen, dränerade på energi, på grund av intensiteten i livssituatoinen. Det är ju så mycket man ska klara av och hantera.
I vårt fall två heltidsjobb, långa restider, och allt därtill. Många med oss har svårt att få livspusslet att gå ihop. Min lösning är att verkligen försöka ta de där time-outerna i form av en skogspromenad (låter klyshigt, jag vet, men det funkar faktiskt för mig) eller en egen stund utanför huset. Är jag hemma så brukar det bli si och så med att få vara ifred och sen får jag dåligt samvete om jag sagt till någon att jag vill vara själv en stund.

Nog med skrivande för idag. Det blev många inlägg, men eftersom jag är ny på dethär tycker jag att det är så kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar