tisdag 13 september 2011

..scrambled eggs, coffee och VAB..

Idag blev det VAB på schemat istället för jobb. Luddis klagade på ont i halsen och huvudet imorse och fick vara hemma från dagis. (Igen). Han frågade varför han alltid är sjuk, stackarn. Det är väl så med dagissjukor, för oss kommer de alltid i sjok. 
Hursomhelst så blev det ju en lugn morgon och när vi skjutsat Oliver till dagis så gjorde jag min favvofrukost -scrambled eggs och en kopp kaffe. Det är så gott!!

Ja, jag låter nästan alltid mitt friska barn gå på dagis om den andra är sjuk bortsett från om det går magsjuka i familjen, då jag inte vill riskera att någon blir sjuk på dagis och smittar andra barn. Men när det gäller vanliga "bonn-förkylningar" låter jag det friska barnet gå, dels för att det ofta blir så tråkigt att vara hemma eftersom man inte kan gå ut och röja och dels för att den som är sjuk kan behöva lite extra "tender, love and care" och få all uppmärksamhet. 

Idag åkte Ludde och jag till Sickla och handlade lite böcker (och åt Coco-sunshine smoothis).


självklart måste man kolla boken direkt!

Jag tyckte Ludde valde riktigt fina och spännande böcker och jag tror att det är mysigt att få vara ensam med mamsen en stund!


och annars..

Jag älskar att fota. Helst närbilder. Tyvärr är jag inte riktigt nöjd med min Sony-kamera, som jag tycker ger brusiga bilder vid dåligt ljus och som inte återskapar färger på det sättet jag önskar. Sen är inte ljusmätningen något vidare heller. Speciellt inte vid starka kontraster, vilket är ett känt fenomen iofs..
 Så nu önskar jag mig en ny kamera, men är osäker på vad jag ska välja. Jag orkar inte läsa femtio-elva marknadsundersökningar tyvärr. Min känska har fastnat för Nikon av någon anledning, men vet att Canon också funkar bra på den nivå jag är på. Jag skulle behöva ha testkameror som jag kunde ha ett tag och se vilken jag tycker motsvarar mina önskemål..
Jag kanske kan bli kamera-testare på riktig amatör-nivå. Typ -jag tycker om att fota, men skiter i de tekniska detaljerna-testare. För oss "vanliga" användare som ändå har lite mer intresse än att använda pocketkamera och där själva känslan i bilden är viktigast, estetiken.

Nåja, nog med funderingar just nu.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar