torsdag 13 oktober 2011

...toktober...


Så var jag tillbaka från fackkonferens och tillbaka till vardagskaoset. Jag måste bara börja med att konstatera hur otroligt vackert det är just nu!! När jag var på väg hem från dagis med killarna sken solen i de vackra träden som fullkomligt lös i alla sina vackra färger! Bedårande!!






Konferensens första del hölls på vackra Elite hotel i Saltsjöqvarn. Ett otroligt tegelhus med en fantastisk utsikt!



Dagen efter vaknade jag upp till en fantastisk soluppgång i Mariehamn.
Det har varit lärorika dagar. 

Men, jag måste bara reflektera över dessa "Finlandsfärjor" som jag kallar de för. Fy vad båtarna är sunkiga! Intorkade, ja vad det nu är, i heltäckningsmattorna, maten är exakt densamma som för 15 år sedan, dåligt städade rum, utspädda drinkar och fulla pensionärer. Kan bara konstatera att allt är sig likt.. 

Appropå fulla pensionärer så kom jag på den där reklamen som gick för ett tag sen som gick något i typ med "vad gör dina föräldrar när du är på semester?" Vad gör Gunnel 75 när hon är på kryssning? Jo dricker sig full på gratisvin i buffén, vinglar runt i korridorerna, pratar (läs sluddrar) alldeles för högt, handlar mer taxfree än hon kan bära, klär sig 50 år för ungt och dricker upp taxfreespriten i hytten, raggar på 40 åringar och rumlar runt på dansgolvet med läppstiftet på sniskan. Dessa pensionärer.. Värre än dagens ungdom!! ;0) 

Hmm.. Not my cup of tea.

'

Det var ialla fall härligt att komma hem till två glada barn och mötas med en massa pussar, gos och frågor. Oliver hade många funderingar kring den stora båten och hur jag hade kommit upp på den. Den fina teckningen är ett självporträtt som Ludde ritat till sin dagishylla. Tyckte den var så söt!

Idag har det varit en massa möten. Hela förmiddagen på hörselhabiliteringen för att ha teamträff kring Luddes hörsel och hörisar och sen träffar med deras dagisfröknar för att prata om hur det går på dagis. Båda trivs så bra och det är alltid tryggt att höra att de trivs och att allt går bra. 

Annars är det lite halvt kaosartat hos oss som vanligt. Vi jobbar om varandra och K ska åka bort hela helgen i jobb. Men, men så ser vårt liv ut. Det är självvalt och jag fick ursäkta på dagis att vi är så förvirrade för att den mesta informationen "faller mellan stolarna". Idag hade vi tydligen glömt bort att säga att Ludde inte skulle komma på förmiddagen. Kan ju vara bra om de vet sånt. Ja ja, så funkar vi och drömmen om ett normalt liv där allting klaffar, där vi får ihop allt och jag lyckas med den perfekta klädkombon lever vidare..

Till dess..

Ha en härlig torsdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar