söndag 23 oktober 2011

...en söndag..

..mitt i livet tror jag att man kan sammafatta dagen med..

Det har varit skratt, lek, bråk och tårar (dock inte mina) precis som vanligt. En känslomässig karusell lever vi i med två småttingar i bästa "kan själv ålder".. Men det är väl så det ska vara, i allafall om man lyssnar på alla vänner som har det precis likadant. 

Ludde är inne i en period av att både vara stor och liten, där han testar gränser, sin förmåga och samtidigt kan vara väldigt mammig, kramig och liten. 
Tur att Oliver är så tålig och tålmodig för han får ta mycket just nu.. Han i sin tur kan också retas hyfsat bra, vilket får Ludde att bli tokig. Tur vi är två.. 
Ibland känns det som att NEJ!! alt GÖR INTE SÅ!! är det mest sagda i detta hus just nu. Men vi försöker också peppa, berömma och boosta våra killar med positiva komentarer. Och förklara vad som händer när man gör si eller så. 
När jag lägger grabbarna berättar jag att de är de finaste, underbaraste och härligaste killar som finns och som någonsin funnits. Jag vill inte att de någonsin, aldrig någonsin skall tveka att de är viktiga, älskade och helt perfekta precis som de är.










Vi gick en långpromenad idag, Ludde och jag medans Oliver var hemma med pappa och lekte med hans bästa kompis Stella.

Det blev en härlig sväng och Ludde som gillar att "klicka" tog dessa bilder idag:



Coola tycker jag , han har tagit en hel del bra bilder, vilket är jättekul!

På förmiddagen var vi ute och fixade på framsidan, krattade löv och sopade. Det blev så fint!



Hoppas ni haft en riktigt härlig helg och att ni har hunnit njuta, vila och umgåtts med vänner och familj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar