tisdag 28 februari 2012

The best things in life are not things

Gårdagens grå-mulna depp-moode är som bortblåst idag.
Plusgrader, fågelkvitter och en fantastisk soluppgång mötte mig på väg till jobbet. Det och att Luddisen vaknade vid fem när jag gick upp gjorde morgonen svårslagen. Så härligt att få sängvarma kramar av tunna små armar och höra morgonpipig röst som ber om välling, film och filt. Att få gosa en liten stund på morgonen, kramas och lova att vi ses efter jobbet.. Så härligt..

Igår sov de när jag kom hem från jobbet så jag fick nöja mig med att snosa sovande valpar och viska till dem att jag älskade dem.

Tänk vad dagarna kan se olika ut. Vilken tur det är så, att det är skillnad så att man förstår att känna tacksamhet när livet visar sig från sin bästa sida.

Ha en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar