söndag 12 februari 2012

Hemma igen..

..så var man hemma igen...


..och med mig har jag en massa fina minnen upplevelser och .. presenter!



TACK alla som var där och förgyllde min vistelse, tack ni som tog er an mig och som höll mig sällskap under hela dagen och kvällen. Vilka fina människor ni är!



Hela resan var sådär hmmm.. hur ska jag säga.. vältajmad, välorganiserad, fylld av vänliga människor som dök upp vid rätt tillfälle. Allting klaffade, hotellet var super och låg mindre än ett stenkast från eventet, flygbussarna stannade utanför hotellet, inga förseningar på flyget. Ja, allt var som perfekt. Som att det var en mening och ett syfte med hela resan. 



Och Ranelid. Jag säger det igen. Vilken kille..



Jag har legat och tänkt och funderat kring det han pratade om, försökt komma ihåg och minnas hans kloka ord. Men andemeningen om att det viktigaste i livet är gratis, nämligen kärleken, ordet, passionen, banden mellan människor. Det stämmer så väl överrens med det jag själv tror på. 
Mellanmänskligheten. Hur det är den enskilt största påverkansfaktorn i våra liv i hur vi mår, är och agerar -vår relation till andra människor. 
Att vi ska vara vänliga, bry oss om, ge varandra av varandra. 
Och om ordet som är så tungt eller lätt, som är gratis, som påverkar och berör.


Hoppas ni haft en fin helg!!

4 kommentarer:

  1. Söta du, tack för att du kom fram och sa hej, det gjorde mig verkligen glad. Synd att jag spillde vin över Alice så att vi inte hann prata mer med varandra, det får bli mer av den vara nästa gång istället :-)

    (kan inte kommentera med min vanliga adress, utan det blir med den gamla istället)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Finfina! Är så glad att vi hittade varandra, där bland alla andra.
    Du gjorde dagen lite finare och lite bättre!

    Kram från Malmö

    SvaraRadera
  3. Tack själv!!! Och tack Fröken Stök också! :) Jag hinner nu först sätta mig ner och gotta mig i alla bilder och minnen. Vilken fantastisk dag det blev! Kram

    SvaraRadera
  4. Roligt att träffa dig i lördags! Hade hittat dig genom Lotta med Min plats i solen:)

    SvaraRadera