tisdag 14 februari 2012

Road pics

Jag gillar att ta roadpics. Bilder i farten. Egentligen förstår jag inte riktigt varför eftersom de oftast inte blir särskilt bra eller skarpa för den delen.
Ofta, tycker jag, att man får se så vackra scenerier när man kör bil. Tyvärr har man ju kanske inte möjlighet att stanna och porträttera det vackra på det sätt man vill eftersom de ofta dyker upp på motorvägen.


Som idag i full fart nedåt Linköpingshållet, så vacker himmel. Det känns som att någon måste föreviga detta fina och - jaha det får bli jag. Upp med iPhonen i farten och klicka av. Inte lätt kan jag meddela. Har du någonsin försökt fota med en iPhone med en hand medan du kör väldigt, väldigt fort. Det är lite "Don't try this at home-varning" på den.


Kanske inget jag ska uppvigla till och bilderna blir oftast inget för fotoalbumet. Vidvinkel och halva bilinredningen kommer med.. Men det blir gjort i alla fall. Det fina dokumenterades.


Det var som häromdagen när jag var på jobb och ute och körde inne i stan och tyvärr hade lite bråttom till ett möte. Vad får jag se om inte djurgårdsbrons svarta gudastatyer i
gjutjärn täckta av fin vit rimfrost i perfekt sidljus. Vackert så jag höll på att smälla av. Tänk perfekta närbilder på detaljerna. Å ingen kamera och dessutom stressad. Sånt blir jag nästan förbannad på ;0) Vem ska dokumentera det nu då tänkte jag och hade god lust att köra in till kanten på Strandvägsallen och beordra en gubbe som hade en kamera runt halsen att fixa det där. Han hade kunnat sälja de bilderna, jag lovar.
Tack o väl är jag inte riktigt så crazy, så gubben fick gå för den här gången. Men ni hör - jag är nästan fortfarande irriterad..


Ha världens finaste alla-hjärtans-dag- kväll och ta hand om er!


1 kommentar:

  1. Oj vad jag känner igen det där! Sååå många bra bilder som man gått miste om på det där sättet! Suck...

    SvaraRadera