måndag 27 februari 2012

På lekland..

Ny vecka och ledig måndag!

Hoppas ni har det bra såhär i början på veckan. Här har vi en fin dag med någon plusgrad och ett härligt ljus..

Idag har jag och killarna roat oss med att gå på Lekland. Vi har ett jättebra här i närheten där de har el-bilar och en super-cool trafikmiljö uppbyggd, med trafikljus och allt. Utöver det finns massor av utklädningskläder, rutschkanor, byggmiljöer och klätterställningar. Det är verkligen något alldeles extra. Oliver var skitnöjd för det var första gången han kunde köra bilarna själv. Ludde åkte runt och såg svår ut :)














Efter flera timmars lek och en lååång övertalning om att det var dags att gå hem tog jag den enkla vägen via McDonalds och två Happy Meal. Jag känner mina barn tillräckligt väl för att inse att om jag skulle försökt mig på konststycket att ta mig hem efter tre timmars intensiv-lek och laga lunch hade de brutit ihop fullständigt. 

Nä, ibland får man gå den lätta vägen. Nu är de ute och gör av med den sista energin på gården. De tyckte nog inte det var någon idé att gå in, då hade det förmodligen blivit lite middagssömn och det hade de tydligen ingen lust med. Bättre köra rätt in i kaklet och vara ute och hacka lite is från altanen.. :0)

Hoppas solen skiner på er och att ni har en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar