fredag 17 februari 2012

Klädhaveri..

Vad händer med mina kläder? Eller vad är det som händer med min kropp? På senaste tiden har jag lyckas spräcka två par byxor. Bägge gångerna på jobbet, pinsamt nog. Ett par sprack över röven och ett par i grenen..

Jag vet inte vad jag ska skylla på; uttvättade, materialslitage på grund av ålder, att jag försökt klämma in långkalsonger eller har jag helt enkelt blivit eh.. rundlagd?..

Tanken slog mig nu när jag sitter och klämmer ännu en kardemummabulle från himmelriket Valhallabageriet och en cappu..

Och inte bara det. Blixtlåset på vinterjackan totalhavererade, tröjor spricker och så vidare. Vet inte riktigt hur jag ska tolka det här..

Jag tror jag tänker tolka det som att det helt enkelt är dags att köpa en ny vårgarderob!

Äntligen fredag! Fastän det är jobb hela helgen älskar jag ändå fredagskvällar. Jag köpte ett stort härligt Levainbröd från bageriet ovan och maken har förhoppningsvis handlat lite god mat. Men först ska jag jobba vidare en stund och sen åka på bollskolan med Luddis. Helt enkelt världens bästa fredag.

Ha en riktigt superhärlig fredagskväll!!



Lite förmycket av det goda?

2 kommentarer:

  1. jag blev jätteglad att Ludde frågade mig om jag ville följa med. Det gör jag gärna någon fredag.Tack för igår, du världens härligast ungar!! Kraaam

    SvaraRadera
  2. JA till en ny vårgarderob - NEJ till rundlagd! :)

    SvaraRadera