torsdag 9 februari 2012

Utvecklingsperiod "rough edition" och skär, sann LYCKA!

My god!!!

Trodde inte att en utvecklingsperiod kunde slå till med en tsunamis kraft på bara några dagar. Min lille gos-Oliver har förändrats till ett litet ilsket paket av "trots" (gillar INTE det ordet men alla fattar vad man menar..)

Han kör all in. Idag har han kört kasta-sig-på-golvet-och-skrika-hämningslöst på Luddes hörselträffscenariot, blivit-galen-fast-han-fick-som-han-ville-rutinen, vaknat mitt i natten och skrikit DEN ÄR MIIIIN!, vägrat sova middag osv osv. Alla tricks på ett och samma dygn.. 
Hi hi. Det här kommer bli tufft.. 

Det är i alla fall lättare med barn nummer två, för på något sätt kan man likson luta sig tillbaka och tänka -ja, ja det här är en period. Det kommer gå över. Han bråkar för att han måste.. Men idag var det lätt, för jag var ledig och hade all tid i världen. Det är värre när man ska iväg till dagis och har en tid att passa till jobbet..

Stor och samtidigt liten. Lika tuff han var, lika gullit keligt mammig sekunden efter. Mammahjärtat fullt av kärlek.


Och en dos lycka av helt annat slag..

Min Odd Molly-tunika jag köpte på Tindys bloppis kom idag. Ärligt, den är som en dröm. En liten saga i sig med alla gulliga detaljer. Jag blev helt lycklig när jag satte på mig den. En tunika. En kärlek..

Å lite konst är aldrig fel..

Gillar Street-art. Lisa Rinnevuo till exempel. De här får gärna hänga på mitt kontor..






Nu pirrar det rejält i magen inför bloggeventet!! Jag har bokat flyg och hotell, kollat bussar å sånt och hoppas allt klaffar..

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar