söndag 5 februari 2012

Landet Narnia..

..vaknade jag upp till imorse. Det var nåt helt otroligt, makalöst vackert.
22 grader kallt och en rimfrost jag aldrig sett maken till. En tjock, vit, taggig rimfrost hade täckt allt i sin väg. När jag åkte till jobbet vid halv sex var det som att befinna sig i ett sagolandskap -inga människor, inga bilar, bara en frusen stilla värld. Och minus 22 grader.
Hade isdrottningen dykt upp i en släde hade jag inte blivit förvånad.

Trädens kronor var kritvita, stammarna svarta och gatuljusen som lös upp i mörkret. Och när solen gick upp -vitt, ljusblått, dimmigt, rosa.. Ja det var magiskt.. Inga roliga kort tyvärr eftersom jag inte hade någon kamera, bara telefonen..
Finns det något tråkigare än när man inte har någon kamera och det finns världens finaste motiv precis överallt.

Fördelen när man börjar kl 06 är att man slutar så tidigt! I eftermiddag blir det fika i stan med en gammal vän som flyttat långväga. Ska bli himla mysigt.

Hoppas ni har det bra i kylan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar