fredag 3 februari 2012

..gilla läget..

...ibland är livet lite som en träning i att gilla läget..

I helgen skulle hela familjen åka ner till Kolmården och fira bästa svärmor som fyller 60. Det skulle ha varit bad, god mat, tur i parken och allt som hör till..
Det blev inte så. K åkte ner och jag är hemma med vad som nu visat sig vara influensa-sjuka killar. Oliver toppade i natt med över 40 grader feber :(

Nu har jag inhandlat flytande Ipren, saft och kakor, specialvälling utan mjölk (som han för övrigt vägrar dricka :S) och andra mutor. Man vill ju så gärna att de ska få i sig något. Sjuksköterskan rekommenderade glass och saft, så jag kände att jag kan köpa allt som normalt brukar vara "säkra kort", men ingen av dem är särskilt intresserad av något ätbart..

Svärmor och svärfar ska gå på Vargmöte på Kolmården, något som K och jag redan gjort. Det är helt fantastiskt! Vilka otroliga djur. Så kärvänliga!

Den här bilden är från vårt vargmöte.

Nu har vi riktig "vargavinter" här i alla fall. Det är helt vitt ute och jag tror det snöat närmare 20 centimeter från igår. Hoppas på en snar vändning, både gällande influensor och väder..

Man blir i alla fall härdad. Man får helt enkelt lära sig att allt inte blir vare sig som man tänkt  eller vill alla gånger. Jag tycker att jag lär mig vara tacksam för det lilla även om jag blir grymt besviken ibland när något jag verkligen sett fram emot inte blir av. That´s life brukar jag tillslut konstatera och gå vidare.

Hoppas i alla fall att ni har världens bästa fredag, laddat upp med allsköns godsaker och den där härliga känslan av att nu är det helg!! 




Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar